شاید شما هم مثل من از جمله کسانی باشید که براشون حجم مصرفی در ماه مهم باشه و البته بخواید از خدمات ارائه شده توسط ISPتون حداکثر استفاده رو بکنید، یکی از این خدمات مهم دانلود (ترافیک یا حجم) رایگان شبانه است که هر چه رو میخواید از اینترنت دانلود میکنید اونم به صورت رایگان! اگر بخواید این کارو کنید به یه مشکل مهم برمیخورید؟! شب زنده داری!!! 

اما دیگه مجبور به این کار نیستید چون در این پست قصد دارم ترفندی بهتون آموزش بدم که همه چیز خودکار انجام بشه پس در ادامه مطلب همراه من باشید ...

برای خودکار سازی این عمل باید کامپیوتر بتونه سه کار رو انجام بده، بدون دخالت شما! 

اول : روشن بشه

دوم : سر ساعت دانلود کنه

سوم : سر ساعت خاموش بشه (یا در صورت تمام شدن دانلود خاموش بشه)

 

برای حل کردن مساله اول باید مادر برد شما این قابلیت رو داشته باشه که کامپیوتر رو خودکار روشن کنه (اکثر مادر بردها این قابلیت رو دارن) چون وقتی کامپیوتر خاموشه تنها قسمتی که میتونه کامپیوتر رو روشن کنه همون مادربرد هستش.

حالا با فرض اینکه مادربرد شما این توانایی رو داره باید اون رو فعال کنید که برای این منظور دو راه حل دارین یکی ریستارت کامپیوتر و مراجعه به بوت منو مادربرد و دوم استفاده از نرم افزار های مخصوص این کار (اگر در تنظیمات مادربرد سر رشته ندارین لطفا وارد بوت منو نشید و تنظیمات اونو تغییر ندید) 

در این قسمت استفاده از نرم افزار Auto Power-on & Shut-down رو بهتون پیشنهاد میکنم و نحوه تنظیم اون رو هم  طبق تصویر زیر عمل کنید

 

Auto Power-on & Shut-down

 

اما برای حل مشکل دوم شما باید از یک ابزار مدیریت دانلود مثل دانلود منیجر  استفاده کنید برای اینکه بتونین با این نرم افزار راس ساعتی خاص مثلا 1 یا 2 بامداد دانلود کنید بایستی ابتدا طی روز فایلهایی که میخواید دانلود کنید رو در صف اصلی قرار بدید بدین منظور هنگامی که روی لینک دانلود کلیک می کنید پس از ظاهر شدن پنجره دانلود منیجر بر روی گزینه Download Later (اولین گزینه از سمت چپ) کلیک کنید. بعد از اینکه فایل (هایی) رو در صف قرار دادین صفحه اصلی دانلود منیجر رو باز کنید و مطابق تصویر عمل کنید.

 

اینترنت دانلود منیجر

بعد از تنظیم روی Applay  کلیک کنید.

مسئله نهایی خاموش شدن کامپیوتر راس ساعت اتمام طرح شبانه هست که این مسئله رو میشه با یه نیم خط کد حل کرد

اول نود پد رو باز کنید و درون اون  کد زیر رو تایپ کنید

shutdown /s /t 3600

  • توضیح کد : شما میتوانید مقدار 3600 رو به اندازه میزان زمانی که کامپیوتر باید روشن بمونه (مثلا 3 ساعت) برحسب ثانیه وارد کنید (یک ساعت 3600 ثاینه است)

سپس با نام off.bat (مهم پسوند bat هست نام رو میتونید به دلخواه انتخاب کنید) در آدرس زیر ذخیره کنید

C:\Users\نام پروفایل\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

توجه داشته باشید که از این به بعد هر وقت کامپیوتر رو روشن کنید به اندازه همون زمانی که در کد تایپ کردید روشن میمونه و بعد از اون خاموش میشه که برای غیر فعال کردن تایمر میتونید از کد زیر استفاده کنید

shutdown /a

 این کد رو هم در فایلی با پسوند bat در دسکتاپ ذخیره کنید و هر وقت که نمیخواید کامپیوتر خاموش بشه روی اون کلیک کنید تا پیغام کنسل شدن در کنار ساعت ویندوز نمایش داده بشه.

(اگه سوالی بود در قسمت نظرات مطرح کنید)

از این به بعد شبا سر ساعت با خیال راحت بخوابید کامپیوتر شما همه کار رو انجام میدهwink